Skip to content

Terapia pedagogiczna Bemowo

Trening czytania metodą sylabową – zajęcia o charakterze edukacyjno -terapeutycznym

Metoda oparta jest na nauce globalnego, całościowego czytania sylab – głoski wprowadzane są tu w sylabach, a nie w izolacji. Sylaby odczytywane są w stałym układzie. Praca tą metodą przybiera formę zabawy, w której maksymalnie wykorzystywana jest cała aktywność dziecka. Trening czytania ma atrakcyjną dla dziecka formę i odbywa się podczas wykonywania różnorodnych zadań ruchowych, które wyzwalają emocje i jednocześnie stymulują rozwój psychoruchowy dziecka. Proponowane aktywności wpływają na usprawnianie funkcji słuchowych, w tym uwagi słuchowej i przetwarzania słuchowego. Dodatkowo stosuje się wybrane elementy terapii Integracji Sensorycznej stymulujące pracę systemu słuchowego oraz przedsionkowego. 

Zajęcia prowadzone metodą sylabową podzielone są na kilka etapów nauki. Najpierw wprowadzone są samogłoski i sylaby otwarte. Po opanowaniu sylab otwartych dzieci czytają pierwsze wyrazy. Następnie wprowadza się sylaby zamknięte i czyta na zmianę z sylabami otwartymi. Końcowym etapem jest samodzielne czytanie tekstów, w tym czytanie ze zrozumieniem.

Opisana powyżej metoda nauki czytania jest skuteczna również w przypadku dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.

Zapraszamy zarówno dzieci 6-7 letnie rozpoczynające naukę czytania jak i 8-9 latki, u których wystąpiły trudności w opanowaniu nauki czytania.

W przypadku uczniów klas 1-3 dodatkowo podczas zajęć może być wprowadzony trening pisania ze słuchu wprowadzanych sylab, a później wyrazów, zdań i krótkich tekstów.

Trening pisania ze słuchu – zajęcia o charakterze edukacyjno -terapeutycznym

Podczas zajęć łączy się ze sobą trening czytania metodą sylabową z zapisywaniem opracowanych podczas czytania sylab. Tak jak w przypadku treningu czytania najpierw wprowadzone są sylaby otwarte. Po opanowaniu sylab otwartych dzieci zapisują samodzielnie pierwsze wyrazy. Następnie wprowadza się sylaby zamknięte i pisze na zmianę z sylabami otwartymi. Końcowym etapem jest samodzielne zapisywane dyktowanych ze słuchu zdań i krótkich tekstów oraz tworzenie krótkich wypowiedzi pisemnych.

Dodatkowo wprowadzane są i utrwalane w oparciu o mnemotechniki zasady pisowni. Podczas zajęć stosuje się zapisywanie opozycyjnych ortogramów różnymi kolorami. Trening pisania przeplatany jest atrakcyjnymi dla dziecka czynnościami, które usprawniają koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.

Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne – zajęcia o charakterze edukacyjno – terapeutycznym

Zajęcia przeznaczone są dla uczniów klas 1-3, którzy chcą nabywać i rozwijać swoje umiejętności matematyczne w przyjaznej i kreatywnej atmosferze. Podczas zajęć rozwijana jest sprawność rachunkowa oraz umiejętność rozwiązywania zadań i wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Uczeń będzie mógł korzystać z pomocy matematycznych, które pomogą mu przejść od działania na konkrecie  do abstrahowania. Pozna metody wspomagające zrozumienie treści zadania oraz będzie zapisywał jego rozwiązanie.

Będę uczniem! – zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci 6-7 letnich

Podczas zajęć proponowane są różnorodne aktywności oparte na zabawach ruchowych przygotowujące dzieci do nauki czytania i pisania oraz rozwijające myślenie matematyczno-logiczne.  Proponowane podczas zajęć aktywności wspomagają rozwój poznawczy i emocjonalno-społeczny dzieci w celu przygotowania do roli ucznia. Usprawniane są funkcje wzrokowo- słuchowo-ruchowe, które są bazą do opanowania kluczowych umiejętności szkolnych.

Konsultacje dla rodziców – trening czytania

Spotkanie konsultacyjne przeznaczone jest dla rodziców, którzy nastawieni są na naukę czytania z dzieckiem w domu, ale potrzebują merytorycznych wskazówek, do przezwyciężenia występujących podczas nauki czytania trudności. Podczas spotkania rodzice wraz z dzieckiem zapoznawani są z metodą czytania sylabowego, w której najpierw wprowadzone są samogłoski i sylaby otwarte. Po opanowaniu sylab otwartych dzieci czytają pierwsze wyrazy. Następnie wprowadza się sylaby zamknięte i czyta na zmianę z sylabami otwartymi. Końcowym etapem jest samodzielne czytanie tekstów, w tym czytanie ze zrozumieniem. O częstotliwości spotkań decydują rodzice.

Umów się na wizytę online lub zadzwoń do nas