REGULAMIN CENTRUM PSYCHOTERAPII „DIALOGI UMYSŁU”
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług Centrum Psychoterapii „Dialogi Umysłu”, zwanego dalej „Centrum”, z siedzibą w Warszawie przy ulicy Narwik 16/101.
- Centrum zapewnia organizację pracy gabinetu, umawianie sesji terapeutycznych, rozliczenia finansowe oraz inne kwestie administracyjne.
- Każdy klient Centrum zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i przestrzegania jego postanowień.
- Kontrakt terapeutyczny
- Kontrakt terapeutyczny jest zawierany indywidualnie pomiędzy klientem a wybranym terapeutą.
- W przypadku osób małoletnich kontrakt terapeutyczny zawierany jest wyłącznie z udziałem i za zgodą opiekunów prawnych, z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
- Kontrakt terapeutyczny określa:
- Cele terapii, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.
- Przewidywaną długość trwania terapii i zasady jej zakończenia.
- Zasady wspierania klienta w sytuacjach kryzysowych.
- Metody i techniki terapeutyczne stosowane w procesie terapii.
- Zasady zaangażowania i informowania opiekunów prawnych osoby małoletniej o procesie
- Zakres i zasady tajemnicy terapeutycznej i wyjątki od obowiązku jej stosowania w szczególnych okolicznościach.
- Zasady odpowiedzialności terapeuty względem klienta.
- Terapeuta na pierwszym spotkaniu informuje klienta o nurcie terapeutycznym, w którym pracuje oraz o kodeksie etyki zawodowej, którym się kieruje.
- Terapeuta, jak i klient zobowiązani są do przestrzegania regulaminu i ustalonego kontraktu terapeutycznego.
- Sesje nie są rejestrowane, chyba że klient i terapeuta ustalą inaczej. W żadnym wypadku Centrum nie będzie posiadać dostępu do zapisów sesji.
III. Zasady umawiania i odwoływania sesji
- Sesje obywają się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu ich terminu.
- Sesje terapeutyczne umawiane są na portalu znanylekarz.pl lub bezpośrednio w Centrum, zgodnie z dostępnym grafikiem pracy terapeutów.
- Za pierwszą sesję opłatę należy wnieść z wyprzedzeniem za pośrednictwem systemu płatności on-line albo przelewem. W przypadku przelewu, musi on być zrealizowany z takim wyprzedzeniem, tak aby środki za wizytę zostały zaksięgowane na rachunku bankowym Centrum przed rozpoczęciem wizyty. Jeżeli pierwsza sesja nie została opłacona w ww. sposób, Centrum może anulować rezerwację. Za kolejne sesje klient może rozliczyć się w ten sam sposób, a także uiścić opłatę bezpośrednio przed rozpoczęciem sesji w recepcji Centrum.
- Odwołanie sesji jest możliwe wyłącznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail kontakt@dialogiumyslu.pl na adres Centrum z co najmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym terminem sesji, przy czym, jeżeli wiadomość została przesłana do Centrum po godz. 20, termin liczony jest od godz. 10 najbliższego dnia roboczego.
- W przypadku nieodwołania sesji z zachowaniem wymaganego wyprzedzenia lub niezgłoszenia się na sesję, jest ona odpłatna zgodnie z obowiązującym
- W przypadku spóźnienia się klienta na spotkanie, skraca się ono o czas spóźnienia, bez wpływu na cenę usługi.
- Jeśli na sesję małżeńską / partnerską zjawia się tylko jeden z małżonków / partnerów wizyta jest płatna tak jak była zaplanowana jako małżeńska / partnerska. Terapeuta, w zależności od ustaleń przyjętych z parą, może odmówić przeprowadzenia sesji bez obecności obojga/obu małżonków / partnerów albo przeprowadzić sesję z jedną z osób, co nie zwalnia z opłaty za sesję ani nie zmienia wysokości wynagrodzenia.
- Przerwa w terapii obejmująca dwie kolejne sesje, przy braku informacji na temat nieobecności, traktowana jest jako rezygnacja z terapii i skutkuje zwolnieniem rezerwacji terminu cyklicznych spotkań, chyba że klient ureguluje opłaty za nieodwołane sesje.
- Jeżeli klient odwoła trzy sesje z rzędu (bez względu na przyczyny) kolejne sesje mogą zostać anulowane przez Centrum, a termin cyklicznych spotkań zwolniony, o czym klient zostanie poinformowany.
- Rozliczenia
- Korzystanie z usług Centrum jest odpłatne. Klient rozlicza się wyłącznie z Centrum zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie internetowej Centrum. Klient nie rozlicza się bezpośrednio z terapeutą.
- Sesje muszą być opłacone przed rozpoczęciem planowanego spotkania.
- Stawki mogą podlegać zmianie nie częściej niż raz na 6 m-cy.
- O zmianie stawek terapeuta informuje klienta z wyprzedzeniem co najmniej dwóch sesji lub 30 dni (w zależności od tego które zdarzenia nastąpi wcześniej).
- Zasady przyjmowania małoletnich i ich przebywania w Centrum
- Terapeuci Centrum mogą przyjmować do terapii małoletnich, rozumianych jako osoby poniżej 18 roku życia, z zachowaniem zasad ochrony ich praw i dobra.
- Przyjmowanie małoletnich do terapii odbywa się za pisemną zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Osoba wyrażająca ww. zgodę zobowiązana jest niezwłocznie poinformować drugiego rodzica posiadającego władzę rodzicielską nad małoletnim o przyjęciu małoletniego terapię.
- Przed rozpoczęciem terapii małoletniego, rodzic lub opiekun prawny zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania formularza zgody na terapię.
- W przypadku małoletnich poniżej 16 roku życia wymagana jest obecność rodzica lub opiekuna prawnego podczas pierwszej sesji, chyba że terapeuta uzna inaczej i zgodzi się na indywidualne spotkanie z małoletnim.
- W sytuacji, gdy małoletni oczekuje na terapię lub jej zakończenie, rodzice lub opiekunowie prawni zobowiązani są do zapewnienia opieki nad nim, chyba że Centrum wyrazi zgodę na samodzielne oczekiwanie małoletniego w wyznaczonym do tego miejscu.
- Małoletni poniżej 16 roku życia mogą opuścić Centrum wyłącznie pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego, chyba że rodzic lub opiekun prawny wyrazi pisemną zgodę na samodzielny powrót małoletniego do domu.
- Centrum nie ponosi odpowiedzialności za małoletnich pozostawionych bez opieki w pomieszczeniach Centrum poza czasem trwania sesji terapeutycznych oraz po opuszczeniu Centrum.
VII. Poufność i ochrona danych osobowych
- Centrum zobowiązane jest do zachowania w poufności wszelkich informacji uzyskanych od klientów w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w pkt. I 2 powyżej, z zastrzeżeniem sytuacji prawem przewidzianych.
- Centrum nie ma dostępu do jakichkolwiek danych i informacji ujawnianych przez klienta podczas pracy z terapeutą.
- Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, Centrum ani terapeuci nie są zobowiązani do prowadzenia dokumentacji klienta. Na prośbę klienta może zostać przygotowane zaświadczenie dotyczące udziału w terapii zawierające informację o czasie trwania procesu terapii (ilość spotkań, data początku i zakończenia).
- Dane osobowe klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
- Polityka prywatności dotycząca sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej pod adresem: www.dialogiumyslu.pl.
VIII. Postanowienia końcowe
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub sporów związanych z interpretacją Regulaminu, Centrum dąży do ich rozwiązania w sposób polubowny. W sytuacji, gdyby nie było to możliwe, właściwym sądem do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd według siedziby Centrum.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2024 r i jest dostępny w siedzibie Centrum oraz na jego stronie internetowej.
- Centrum zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Wszelkie zmiany będą komunikowane klientom z odpowiednim wyprzedzeniem i będą dostępne w formie pisemnej w siedzibie Centrum oraz na stronie internetowej.
- Kontakt
W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących Regulaminu, klient może skontaktować się z Centrum za pośrednictwem adresu e-mail kontakt@dialogiumyslu.pl lub telefonicznie pod numerem 512570590.