Skip to content

REGULAMIN CENTRUM PSYCHOTERAPII „DIALOGI UMYSŁU”

  1. Postanowienia ogólne
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług Centrum Psychoterapii „Dialogi Umysłu”, zwanego dalej „Centrum”, z siedzibą w Warszawie przy ulicy Narwik 16/101.
  3. Centrum zapewnia organizację pracy gabinetu, umawianie sesji terapeutycznych, rozliczenia finansowe oraz inne kwestie administracyjne.
  4. Każdy klient Centrum zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i przestrzegania jego postanowień.
  5. Kontrakt terapeutyczny
  6. Kontrakt terapeutyczny jest zawierany indywidualnie pomiędzy klientem a wybranym terapeutą.
  7. W przypadku osób małoletnich kontrakt terapeutyczny zawierany jest wyłącznie z udziałem i za zgodą opiekunów prawnych, z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
  8. Kontrakt terapeutyczny określa:
  9. Cele terapii, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.
  10. Przewidywaną długość trwania terapii i zasady jej zakończenia.
  11. Zasady wspierania klienta w sytuacjach kryzysowych.
  12. Metody i techniki terapeutyczne stosowane w procesie terapii.
  13. Zasady zaangażowania i informowania opiekunów prawnych osoby małoletniej o procesie
  14. Zakres i zasady tajemnicy terapeutycznej i wyjątki od obowiązku jej stosowania w szczególnych okolicznościach.
  15. Zasady odpowiedzialności terapeuty względem klienta.
  16. Terapeuta na pierwszym spotkaniu informuje klienta o nurcie terapeutycznym, w którym pracuje oraz o kodeksie etyki zawodowej, którym się kieruje.
  17. Terapeuta, jak i klient zobowiązani są do przestrzegania regulaminu i ustalonego kontraktu terapeutycznego.
  18. Sesje nie są rejestrowane, chyba że klient i terapeuta ustalą inaczej. W żadnym wypadku Centrum nie będzie posiadać dostępu do zapisów sesji.

III. Zasady umawiania i odwoływania sesji

  1. Sesje obywają się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu ich terminu.
  2. Sesje terapeutyczne umawiane są na portalu znanylekarz.pl lub bezpośrednio w Centrum, zgodnie z dostępnym grafikiem pracy terapeutów.
  3. Za pierwszą sesję opłatę należy wnieść z wyprzedzeniem za pośrednictwem systemu płatności on-line albo przelewem. W przypadku przelewu, musi on być zrealizowany z takim wyprzedzeniem, tak aby środki za wizytę zostały zaksięgowane na rachunku bankowym Centrum przed rozpoczęciem wizyty. Jeżeli pierwsza sesja nie została opłacona w ww. sposób, Centrum może anulować rezerwację. Za kolejne sesje klient może rozliczyć się w ten sam sposób, a także uiścić opłatę bezpośrednio przed rozpoczęciem sesji w recepcji Centrum.
  4. Odwołanie sesji jest możliwe wyłącznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail kontakt@dialogiumyslu.pl na adres Centrum z co najmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym terminem sesji, przy czym, jeżeli wiadomość została przesłana do Centrum po godz. 20, termin liczony jest od godz. 10 najbliższego dnia roboczego.
  5. W przypadku nieodwołania sesji z zachowaniem wymaganego wyprzedzenia lub niezgłoszenia się na sesję, jest ona odpłatna zgodnie z obowiązującym
  6. W przypadku spóźnienia się klienta na spotkanie, skraca się ono o czas spóźnienia, bez wpływu na cenę usługi.
  7. Jeśli na sesję małżeńską / partnerską zjawia się tylko jeden z małżonków / partnerów wizyta jest płatna tak jak była zaplanowana jako małżeńska / partnerska. Terapeuta, w zależności od ustaleń przyjętych z parą, może odmówić przeprowadzenia sesji bez obecności obojga/obu małżonków / partnerów albo przeprowadzić sesję z jedną z osób, co nie zwalnia z opłaty za sesję ani nie zmienia wysokości wynagrodzenia.
  8. Przerwa w terapii obejmująca dwie kolejne sesje, przy braku informacji na temat nieobecności, traktowana jest jako rezygnacja z terapii i skutkuje zwolnieniem rezerwacji terminu cyklicznych spotkań, chyba że klient ureguluje opłaty za nieodwołane sesje.
  9. Jeżeli klient odwoła trzy sesje z rzędu (bez względu na przyczyny) kolejne sesje mogą zostać anulowane przez Centrum, a termin cyklicznych spotkań zwolniony, o czym klient zostanie poinformowany.
  10. Rozliczenia
  11. Korzystanie z usług Centrum jest odpłatne. Klient rozlicza się wyłącznie z Centrum zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie internetowej Centrum. Klient nie rozlicza się bezpośrednio z terapeutą.
  12. Sesje muszą być opłacone przed rozpoczęciem planowanego spotkania.
  13. Stawki mogą podlegać zmianie nie częściej niż raz na 6 m-cy.
  14. O zmianie stawek terapeuta informuje klienta z wyprzedzeniem co najmniej dwóch sesji lub 30 dni (w zależności od tego które zdarzenia nastąpi wcześniej).

 

  1. Zasady przyjmowania małoletnich i ich przebywania w Centrum
  2. Terapeuci Centrum mogą przyjmować do terapii małoletnich, rozumianych jako osoby poniżej 18 roku życia, z zachowaniem zasad ochrony ich praw i dobra.
  3. Przyjmowanie małoletnich do terapii odbywa się za pisemną zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Osoba wyrażająca ww. zgodę zobowiązana jest niezwłocznie poinformować drugiego rodzica posiadającego władzę rodzicielską nad małoletnim o przyjęciu małoletniego terapię.
  4. Przed rozpoczęciem terapii małoletniego, rodzic lub opiekun prawny zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania formularza zgody na terapię.
  5. W przypadku małoletnich poniżej 16 roku życia wymagana jest obecność rodzica lub opiekuna prawnego podczas pierwszej sesji, chyba że terapeuta uzna inaczej i zgodzi się na indywidualne spotkanie z małoletnim.
  6. W sytuacji, gdy małoletni oczekuje na terapię lub jej zakończenie, rodzice lub opiekunowie prawni zobowiązani są do zapewnienia opieki nad nim, chyba że Centrum wyrazi zgodę na samodzielne oczekiwanie małoletniego w wyznaczonym do tego miejscu.
  7. Małoletni poniżej 16 roku życia mogą opuścić Centrum wyłącznie pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego, chyba że rodzic lub opiekun prawny wyrazi pisemną zgodę na samodzielny powrót małoletniego do domu.
  8. Centrum nie ponosi odpowiedzialności za małoletnich pozostawionych bez opieki w pomieszczeniach Centrum poza czasem trwania sesji terapeutycznych oraz po opuszczeniu Centrum.

VII. Poufność i ochrona danych osobowych

  1. Centrum zobowiązane jest do zachowania w poufności wszelkich informacji uzyskanych od klientów w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w pkt. I 2 powyżej, z zastrzeżeniem sytuacji prawem przewidzianych.
  2. Centrum nie ma dostępu do jakichkolwiek danych i informacji ujawnianych przez klienta podczas pracy z terapeutą.
  3. Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, Centrum ani terapeuci nie są zobowiązani do prowadzenia dokumentacji klienta. Na prośbę klienta może zostać przygotowane zaświadczenie dotyczące udziału w terapii zawierające informację o czasie trwania procesu terapii (ilość spotkań, data początku i zakończenia).
  4. Dane osobowe klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
  5. Polityka prywatności dotycząca sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej pod adresem: www.dialogiumyslu.pl.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub sporów związanych z interpretacją Regulaminu, Centrum dąży do ich rozwiązania w sposób polubowny. W sytuacji, gdyby nie było to możliwe, właściwym sądem do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd według siedziby Centrum.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2024 r i jest dostępny w siedzibie Centrum oraz na jego stronie internetowej.
  3. Centrum zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Wszelkie zmiany będą komunikowane klientom z odpowiednim wyprzedzeniem i będą dostępne w formie pisemnej w siedzibie Centrum oraz na stronie internetowej.
  4. Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących Regulaminu, klient może skontaktować się z Centrum za pośrednictwem adresu e-mail kontakt@dialogiumyslu.pl lub telefonicznie pod numerem 512570590.